روستای ارا

مطالبی در باره ی ارا

روستای ارا

مطالبی در باره ی ارا

روستای ارا
درباره : تک نگاری ایالت فلورین! موقعیت: روستای ارا یکی از روستاهای کوهستانی وخوش آب وهوای بخش چهار دانگه ی ساری است. این روستا در 105 کیلومتری شهرستان ساری ودر35کیلومتری کیاسر (مرکز بخش چهار دانگه) و81کیلو متری دامغان و95کیلومتری سمنان واقع شده است آب وهوای آن در زمستان سرد ودر تابستان معتدل است این روستا به دو بـخش (جنگلی،کوهستانی) تقـسیم می شود.نام این روستا در اغلب نقشه های جغرافیایی نـیامده است؟! اکثر راه های متصل به این روستا ( چه از ساری ، چه از دامغان وچه از سمنان)جز چند کیلومترآسفالت است جمعیت ،زبان وشغل: این روستابیش از200خانوار جـمعّیت دارد که حدود 100 خانوار در روسـتای اراء ساکن هستند وبقیه در شهر های سمنان،ساری،دامغان،قم و تهران وشهرهای دیگر زنـدگی می کنند،مـردم این روسـتا دارای مذهب شـیعه هستند،زبان مردم این روستا محلی مازندرانی(طبری)است .کار اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامپروری است معادن :در این روستا معادن مختلفی وجود دارد که از قدیم الایام از آن بهره برداری می شد مثل ،زغال سنگ و فلورین،. . . که بعضی ها به شوخی و به خاطر نیامدن نام این روستا در نقشه های جغرافیا وبه خاطر معدن فلـورین،به این روسـتا ایالت فلورین می گویند!. استفاده از محتوای این وبلاک با ذکر منبع بلامانع است.
پیام های کوتاه
  • ۵ بهمن ۹۱ , ۱۷:۰۰
    کو؟
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

۳ مطلب در خرداد ۱۳۸۹ ثبت شده است

زیبایی ایران را وقتی در اوج کوه ها هستی یا در عمق دره های دور با تمام وجودت لمس می‌کنی. وقتی به یمن این طبیعت بکر و دور از دود و دم  شهری فاصله می‌گیری و چندی به جایی پناه می‌بری که از انسان زباله ساز و زباله ریز خبری نیست.

 اما  این جمله های  بالا حالا دیگر دارد بی معنا می شود انسان های  بی نصیب از فرهنگ ، سوار بر مرکب های تند رو فلزی، که بر پشت آن انواع خوردنی های مجاز و غیر مجاز را انباشته اند ، دارند تمام کوه ها ودره ها را آلوده می کنند، دیر نخواهد گذشت که این انسان زباله ساز  همه جا را به زباله خواهد آلود.

۰ نظر ۱۵ خرداد ۸۹ ، ۱۵:۱۵

آلودگی های آب         

آب شرط اصلی ادامه حیات در جهان است،کلمه آبادانی در زبان فارسی از آب گرفته شده که خود عامل مهمی در جهت عمران و بهسازی مناطق کشور به شمار می رود. سرعت افزایش جمعیت ،بهبود سطح بهداشت و پیشرفت های صنعتی در سطح جهان بیش از پیش باعث محدود شدن منابع آب شده است. اما باید قبول کرد که دنیا تشنه است و این تشنگی یک تصور شاعرانه و خیال نیست بلکه یک حقیقت مسلم است .

آلودگی های خاک

زباله های شهری که خود ترکیبی از فضولات انسانی و حیوانی و بسیاری دیگر از مواد زاید صنعتی و کشاورزی است متاسفانه در آخرین مرحله دفع به خاک و یا آب منتقل می شوند . کالاهای مصنوعی که از مواد پلاستیکی ساخته شده اند پس از استعمال به صورت مواد زائد تجزیه نشدنی در زباله انباشته و در خاک باقی می مانند زیرا پلیمرهای طبیعی موجود در پشم و پنبه به علت نبودن آنزیم ویژه،سال ها جهت تجزیه در طبیعت به صورت و بدون تغییر باقی می ماند. این مواد خود خللی در تبادل آب و هوا و دیگر عکس العمل های فیزیکی و شیمیایی خاک بوجود می آورند. مجاورت و یا احاطه شدن ریشه گیاهان بوسیله مواد پلاستیکی در خاک سبب نرسیدن آب و غذا به ریشه گیاه شده و در طی زمان در اطراف ریشه حرارت،رطوبت و خواص شیمیایی کاملاً غیر متعادلی بوجود می آورند که موجب ضعف رشد و یا خشکی گیاه می شوند

آلودگی هوا

در این زمینه گفته می شود احتراق مواد پلاستیکی که متاسفانه امروزه به میزان فراوانی در زباله ها وجود دارند صرفنظر از تولید دیوکسین ها گازهایی همچون گاز کربنیک،انیدرید سولفوره،گازهای سمی کلره و غیره می نماید که فوق العاده خطرناک بوده و موجب آلودگی شدید هوا می گردند.

 

مگس           

خطرات ناشی از وجود مگس برای انسان و عموم حیوانات اهلی بر همه روشن است،مگس خانگی (Mussca domestica  ) مخصوصاً از انتشار بسیاری از   باکتری های بیماری زا قابل اهمیت می باشد. اصولاً  بیش از 50-40 هزار نوع مگس در این زمان شناسایی شده ولی نام گذاری همه آنها به اتمام نرسیده است . براساس مطالعات انجام شده در صحرا و آزمایشگاه انتشار بسیاری از امراض همچون    اسهال های آمیبی و باسیلی،تراخم،حصبه و شبه حصبه،وبا ،سل،جذام،طاعون و سیاه زخم به وسیله مگس امکان پذیر است .این حشره به وسیله پرزهای چسپنده ومژک های فراوان بدن خود با نشستن بر روی مدفوع انسان و حیوان و بسیاری از کثافات و زباله ها، میکروب های مختلف را از طریق تماس مستقیم بدن انسان و یا اغذیه مورد نیاز او به محیط زندگی وارد نموده و به طور مکانیکی باعث انتقال  بیماری ها به موجود زنده دیگری می گردد.

متن کامل را در این جا بخوانید

١-http://behdashtmohit73.blogfa.com/post-87.aspx

٢-http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1715089

۰ نظر ۱۵ خرداد ۸۹ ، ۱۴:۱۵

مردی تمام روزهای زندگی اش رامانند فیلمی می دیدهمان طور که به گذشته اش نگاه نگاه می کرد دو رد پا بر روی پرده ظاهر می شد یکی مال او و دیگری  از آن خداوند آنگاه ایستاد و به عقب نگاه کرد  در   بعضی از جاها فقط یک رد پا وجود داشت اتفاقا ،آن محل ها مطابق با سخت ترین روزهای زندگی او بود روزهایی با بزرگترین دردها،رنج ها،ترس ها و..... آن گاه پرسید: خداوندا،تو به من گفتی در تمام ایام زندگی ام با من خواهی بود و من پذیرفتم که با تو زندگی کنم خواهش می کنم به من بگو چرا در آن لحظات  درد آور مرا تنها گذاشتی؟ خداوند پاسخ داد:  فرزندم تو را دوست دارم و به تو گفتم که در تمام سفر با تو خواهم بودمن هرگز تو را تنها نخواهم گذاشت نه حتی برای لحظه ای  و من چنین نکردم  هنگامی که در آن روزها یک رد پا بر روی شن ها دیدی من بودم که تو را به دوش می کشیدم.

 

(فرهنگ عامیانه برزیلی) 
۰ نظر ۰۵ خرداد ۸۹ ، ۲۲:۰۵