روستای ارا

مطالبی در باره ی ارا

روستای ارا

مطالبی در باره ی ارا

روستای ارا
درباره : تک نگاری ایالت فلورین! موقعیت: روستای ارا یکی از روستاهای کوهستانی وخوش آب وهوای بخش چهار دانگه ی ساری است. این روستا در 105 کیلومتری شهرستان ساری ودر35کیلومتری کیاسر (مرکز بخش چهار دانگه) و81کیلو متری دامغان و95کیلومتری سمنان واقع شده است آب وهوای آن در زمستان سرد ودر تابستان معتدل است این روستا به دو بـخش (جنگلی،کوهستانی) تقـسیم می شود.نام این روستا در اغلب نقشه های جغرافیایی نـیامده است؟! اکثر راه های متصل به این روستا ( چه از ساری ، چه از دامغان وچه از سمنان)جز چند کیلومترآسفالت است جمعیت ،زبان وشغل: این روستابیش از200خانوار جـمعّیت دارد که حدود 100 خانوار در روسـتای اراء ساکن هستند وبقیه در شهر های سمنان،ساری،دامغان،قم و تهران وشهرهای دیگر زنـدگی می کنند،مـردم این روسـتا دارای مذهب شـیعه هستند،زبان مردم این روستا محلی مازندرانی(طبری)است .کار اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامپروری است معادن :در این روستا معادن مختلفی وجود دارد که از قدیم الایام از آن بهره برداری می شد مثل ،زغال سنگ و فلورین،. . . که بعضی ها به شوخی و به خاطر نیامدن نام این روستا در نقشه های جغرافیا وبه خاطر معدن فلـورین،به این روسـتا ایالت فلورین می گویند!. استفاده از محتوای این وبلاک با ذکر منبع بلامانع است.
پیام های کوتاه
  • ۵ بهمن ۹۱ , ۱۷:۰۰
    کو؟
بایگانی
آخرین مطالب
نویسندگان

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است


این روزها هر جا که می‌روی، چند نفری را می‌بینی که با تلفن همراه خود مشغول عکاسی هستند. با این همه یک نکته همواره مغفول می‌ماند، چطور باید با دوربین تلفن همراه عکسی با کیفیت بگیریم؟ اشتباه نکنید، منظور روش کار با گوشی نیست; بلکه چگونگی گرفتن یک عکس خوب، مدنظر است. اگر تلفن همراه شما دوربین عکاسی دارد و یا قصد خرید گوشی با این امکان را دارید، حتما به نکات زیر برای عکاسی بهتر، توجه کنید:

1--عنوان اولین کار، لنز دوربین را تمیز کنید. دوربین های عکاسی معمولا درپوش مخصوص لنز دارند، اما دوربین های روی گوشی معمولا چنین نیستند و اثر انگشت یا خاک بسیار روی آنها دیده می‌شود. لنز دوربین را با یک دستمال نخی یا دستمال عینک تمیز کنید.

2-به فاصله خود و سوژه عکاسی توجه کنید. یکی از مشکلات اساسی در عکس هایی که توسط دوربین های موبایل گرفته می شوند، فاصله زیاد با سوژه است.(صورت فیزیکی به سوژه نزدیک شوید، نه با زوم دستگاه. زوم دیجیتال)

3-پس از تنظیم فاصله نوبت تنظیم نور است، حتما می‌دانید که هرچه نور تابیده شده به سوژه بیشتر باشد، عکس واضح تری خواهید داشت.(ین روزها موبایل هایی به بازار آمده که یا فلش دارند و یا امکان نصب این وسیله روی آنها طراحی شده است; اما اگر گوشی شما این امکان را ندارد، حتما نور محیط را زیاد کنید. مثلا در روز به فضای باز بروید و یا در شب همه چراغ ها را روشن کنید)

4-ثابت بودن دوربین مسئله بسیار مهمی است(تا زمانی که عکس ثبت نشده، تکان نخورید. برخی از دوربین ها وقفه شاتر طولانی دارند. پس هنگامی که دکمه را فشار دادید، ثابت بمانید تا عکس گرفته شده را روی صفحه ببینید.)

5-می‌دانید که نور سفید، مخلوط چند رنگ است. گاهی اوقات این نور در برخورد با عدسی دوربین تجزیه شده و عکس شما را بدرنگ می کند. برای رهایی از این مشکل، از امکانی به نام Balance White استفاده کنید. معادل فارسی این اصطلاح، «تراز سفیدی» است. این قابلیت به شما اجازه می دهد تن مایه های رنگی اضافی را از نور محیط گرفته و عکس هایی با رنگ طبیعی بگیرید.



۰ نظر ۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۲۶
 
اما قیمت شیر چگونه بوده است ؟ همواره مسوولان کشاورزی گلایه می‌کنند که مصرف شیر ایرانی‌ها در مقایسه با مصرف متعارف جهانی کم است و ایرانی‌ها را تشویق می‌کنند که شیر مصرف کنند. حال با این تشویق ببینیم که چه اتفاقی بر سر قیمت شیر در طول این چهار سال افتاده است. قیمت هر لیتر شیر پاستوریزه در سال 1384 معادل 600 تومان بوده است.

 اکنون گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که این قیمت به 2178 تومان رسیده است، به عبارت دیگر در طول این 8 سال حدود 6/3 برابر شده است یا به عبارت دیگر 260 درصد افزایش داشته است. با این حال گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که قیمت شیر نسبت به هفته مشابه پارسال 33 درصد رشد داشته است. تخم مرغ هم یکی از مهم‌ترین اقلام خوراکی مردم است.

در سال 1384 هر شانه تخم مرغ حدود 1700 تومان بود اما اگر گزارش بانک مرکزی در هفته آخر دوره احمدی‌نژاد را بخوانید به هیچ‌وجه تعجب نکنید که هر شانه تخم مرغ به 7632 تومان رسیده است. یعنی یک افزایش 5/4 برابری یا 350 درصدی. بانک مرکزی معتقد است که قیمت تخم مرغ در این هفته نسبت به هفته مشابه پارسال 2/43 درصد رشد داشته است. اگر خانواده‌یی را دیدید که مصرف روزانه برنج خود در هفته را یک روز کم کرده‌اند یا شاید هم بیشتر اصلا نباید تعجب کرد زیرا با این افزایش قیمت، تعداد خانواده‌یی که مصرف روزانه برنج خود را کم کرده‌اند کمتر شده است. در حال حاضر قیمت هر کیلو برنج داخله درجه یک 7166 تومان و درجه دو 5623 تومان است، هر چند که این قیمت‌ها نسبت به پارسال به ترتیب 62 درصد و 80 درصد افزایش داشته‌اند اما اگر نگاهی به سال 1384 بیندازیم متوجه می‌شویم که بین 5/4 برابر تا 5/5 برابر افزایش قیمت داشته است. در بخش حبوب نمی‌خواستیم وارد شویم چون افزایش قیمت در این بخش به‌شدت وحشتناک است، اما متاسفانه مجبور شدیم.

 برای مثال در سال 1384 قیمت هر کیلو عدس مرغوب حدود 1000 تومان بود و درجه دو آن 700 تومان، که اگر آن را با قیمت حال مقایسه کنیم می‌بینیم که تفاوت قیمت بسیار بالا است. در حال حاضر قیمت هر کیلو عدس 6461 تومان است که به احتمال زیاد درجه دو آن است که نسبت به سال 1384 حدود 2/9 برابر یا 800 درصد افزایش دارد. در بخش میوه‌های تازه قیمت هر کیلو سیب تازه در هفته آخر دوره احمدی‌نژاد 4123 تومان بوده است اما در سال 1384 این قیمت چقدر بوده است؟

در سال 1384 قیمت هر کیلو سیب 700 تومان بود. به بیان دیگر می‌توان گفت که در این 8 سال به قیمت سیب 8/5 برابر اضافه شده است. قیمت بقیه میوه‌ها را می‌توان در جدول مشاهده کرد. اگر در دوره‌یی از ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد قیمت گوجه گریبان دولت را گرفت امسال این سیب زمینی است که دست از گریبان دولت برنداشت.

در سال 1384 قیمت هر کیلو سیب زمینی 230 تومان بود اما امسال این قیمت به 2183 تومان رسیده است یعنی 5/9 برابر یا 850 درصد افزایش. گوجه فرنگی نیز از 240 تومان به 1890 تومان رسیده است. یعنی 8/7 برابر یا 680 درصد. در بخش گوشت گوسفندی که هر روز لایه‌های آن در قابلمه کم می‌شود قیمت‌ها حرف دیگری می‌زنند.

در سال 1384 قیمت هر کیلو گوشت گوسفند 5100 تومان بود که این قیمت در هفته آخر دولت احمدی‌نژاد به 29649 تومان رسید؛ به عبارت دیگر 8/5 برابر. گوشت گاو و گوساله هم دست کمی از گوشت گوسفند ندارد. در سال 1384 قیمت هر کیلو گوشت گوساله 4580 تومان بود که در هفته آخر دولت احمدی‌نژاد به 30808 تومان رسید، یعنی 7/6 برابر. گوشت مرغ هم همین طور.

در سال 1384 قیمت هر کیلو گوشت مرغ 1470 تومان بود که این قیمت به 6183 تومان رسید که یک رشد 2/4 برابری را نشان می‌دهد.

منبع
۰ نظر ۱۵ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۲۴

۰ نظر ۱۵ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۶